MENTORING - Kick-Off - for mentees and mentors - please contact us if interested am 13.09.2023

MSC Germany, Am Sandtorkai 31, 20457 Hamburg
Anmeldeschluss: 11.09.2023
Abmeldeschluss: 11.09.2023
(english version below)

Sie glaubt sie kann es ... also tat sie es!

Erfolgreich zu sein ist keine Persönlichkeitseigenschaft, mit der man geboren wird – es ist eine innere Haltung und harte Arbeit. Es geht darum, zu definieren, wohin man als nächstes gehen möchte, es zu planen und in die Tat umzusetzen.

Die Grundlage für Erfolg besteht darin, deine eigene (Berufs-)Bestimmung zu definieren, an die eigenen Stärken zu glauben und zu wissen, welche Werte wichtig sind.

WISTA weiß aus Erfahrung, dass Situationen und Umstände verändert und verbessert werden können! Aus diesem Grund ist das WISTA Germany Mentoring-Programm seit über 5 Jahren erfolgreich und wird auch in diesem Jahr in eine neue Runde gehen, um Frauen zu unterstützen ihre Ziele zu erreichen.

Obwohl wir bereits Mentees und Mentoren haben, sind noch ein / zwei Plätze frei – bitte melde dichbis spätestens 3. September 2023 bei uns, wenn du dabei sein möchtest.

Das Programm soll am 13.  September starten, wo dann auch die Mentee/Mentor-Tandems zusammengestellt werden.. Im Laufe des Jahres erwartet dich folgendes:

- 3 Masterclasses mit Referenten (Teilnehmer: alle Mitglieder/ Interessentinnen von WISTA Germany; ggf. kostenpflichtig)

- 3 Intervision Sessions (Teilnehmer: nur Mentorinnen und Mentees; Die Mentees gaben das Feedback, dass diese Sitzungen neben den einzelnen f2f-Treffen mit ihrer Mentorin die wertvollsten Treffen sind.)

- Regelmäßige individuelle Mentor+Mentee-Treffen (in Absprache zwischen Mentorin und Mentee, flexible Termine, Zeit und Ort)

Terminart

05.06.2024

Tba

Tbd

Wenn Du Ideen oder Anregungen hast oder ein Teil des Mentoring Porgramms 2023 sein möchtes – lass es uns gerne wissen!

Wir freuen uns auf Euch und senden Euch viele Grüße – Euer Mentoring-Team

***  ENGLISH ***

She believed she could... so she did!

Being successful is not a personality characteristic that one is born with – it is a mindset and hard work. It is about defining where you want to go next, planning it and putting it into action.

The foundation of success is defining your purpose, believing in your strength, and knowing what values are important to you.

WISTA knows, from experience, that situations and circumstances can be changed and improved! That is why the WISTA Germany Mentoring program has been successful for over 5 years and will be organized again this year: To empower women to grow and further rise their career star.

Although we already have mentees and mentors lined up, there are still a few spots available – please contact us latest until 3rd  September 2023.

The program is planned to start on 13th of September, when also the Mentee/ Mentor tandems will be put together. During the year you can expect:

- 3 Masterclasses with Speakers (participants: member/ to be member from WISTA Germany; a fee may apply)

- 3 Intervision Sessions (participants: mentors and mentees only; Mentees gave feedback that these sessions are next to the individual f2f meetings with their Mentor the most valuable meetings)

Individually scheduled Mentor+Mentee meetings on a regular basis (in agreement between Mentor and Mentee, flexible dates, time, and location)

Date

Time

Meeting Type

Participants

Topic

13.09.2023

Kick-Off

Mentees & Mentors

Get to know each other, create Mentor-Mentee-Tandems

11.10.2023

Masterclass 1

08.11.2023

Intervision 1

10.01.2024

Masterclass 2

14.02.2024

Intervision 2

10.04.2024

Masterclass 3

22.05.2024

Intervision 3

05.06.2024

tba

Closing Event

tbd

If you have any ideas, suggestions or want to participate - feel free to let us know!

We are looking forward to speaking with you – all the best from your Mentoring Team

Herzliche Grüße,
Katharina Renken, Victoria von Grofe and Claudia Ohlmeier

Mentoring Programm - WISTA Germany e.V.

Women's International Shipping & Trading Association

E-Mail  :  mentoring@wista-germany.net